4 NEJVĚTŠÍ DOGMATA O SEZNAMOVACÍCH AGENTURÁCH
Dogma č. 1. – čím více registrovaných, tím větší šance na seznámení
Jedním ze zásadních čísel, na které nás agentury lákají, je počet lidí, jenž se u nich seznamuje. Mezi desetitisíci seznámení chtivými lidmi se musí chytnout každý. Jenže právě v davu se nejlépe skrytí ti, kteří o vážné seznámení a budoucí vztah vůbec nestojí. Vy tak strávíte moře času dopisováním a na schůzkách, které nikam nevedou. A navíc, i kdyby mezi všemi snad tak pravý nakonec byl, stačíte si ho všimnout, když absolvujete pět, deset, patnáct schůzek týdně? Nejspíš vám proklouzne mezi prsty.„Registrovaných nemusí být statisíce, skutečný vztah lze nalézt i mezi mnohem menším počtem lidí.", potvrzuje Veronika Vinterová, majitelka jedné z agentur, která nestaví na počtech seznamujících se, ale seznámených. „Tohle číslo bude vždycky podstatně nižší, ale pro klienty snad mnohem podstatnější. U nás mluvíme o mnoha stovkách seznámených, 19 svatbách a 9 miminkách za čtyři roky existence. Pro někoho málo, pro někoho naopak důvod, proč jít právě k nám."
Závěr: Seznamek se nelekejme - na množství registrovaných však nehleďme!
Dogma č. 2 – za málo peněz, spousta potenciálních partnerů
Přísloví o kuřeti, co zadarmo ani nehrabe, bylo a je stále aktuální. Pokud by seznamky neprofitovaly z našich peněz, s velkou pravděpodobností by už dávno neexistovaly. Proč taky. To znamená, že slibuje-li někdo „partnera za kačku", něco nám tají. Že jsme naletěli, zjistíme v lepším případě už v průběhu registrace, v horším až za pár měsíců, kdy z našeho účtu začnou mizet zlaťáky tak říkajíc bez našeho vědomí. „Seznamek, kdy se před registrací můžete seznámit s tím, jak fungují, je minimum. Obvykle se bez uvedení kontaktního mailu nedozvíte nic. „Jak kde," nesouhlasí Vinterová „nepatříme sice k nejlevnějším, ale to ani není náš cíl. Kolik vás co bude stát, víte hned. Paradoxem je, že v ostatních seznamkách zaplatíte nakonec mnohem víc, jen o tom na začátku nevíte. Což je z psychologického hlediska úspěšnější taktika, ale na naši psychiku to příliš pozitivní vliv nemá."
Závěr: Nechte si nalít čistého vína, i když svět chce být klamán, vy se toho účastnit nemusíte
Dogma č. 3 – čím víc zaplatíte, tím méně toho budete muset pro svůj nový vztah udělat
Zvykáme si, že když někomu zaplatíme nějaký ten peníz, nemusíme se o nic starat a dotyčný udělá všechno za nás. Jaké je naše překvapení, když si za tisíce koupíme permanentku do fit centra a zjistíme, že k těm hříšným penězům se ještě musíme sami hýbat, abychom zhubli. Když si zaplatíme individuální kurz angličtiny, že se k tomu ještě musíme učit. A když si zaplatíme za to, že najdeme svého životního partnera, že nám jen tak nespadne do klína, ale musíme pro to něco udělat. Dokonce jsou na trhu seznamovací agentury, které vám před seznámením s partnerem doporučí, abyste se seznámili nejdříve sami se sebou. „Je mnoho těch, kteří to hned na začátku vzdají. Jsme zvyklí, že co si usmyslíme, máme hned. U nás trvá nalezení partnera několik měsíců, třeba i půl roku nebo rok. To je pro mnoho lidí dlouhá doba. Naše klienty nenecháváme ležet ladem tak, jako v klasických seznamkách. Vycházíme z toho, že nemohou-li najít partnera přirozenou cestou, je třeba především učinit změnu v nich samotných. To je odvážné a šokující tvrzení, přes které se řada našich klientů nepřenese. Ti, co vytrvají, mají ale na výběr z několika rozvojových programů týkajících se zvýšení sebevědomí, objevení sebe sama či vnitřní krásy, ve kterých si často sáhnou na dno. Ale jak známo, mají se pak od čeho odrazit a letí vzhůru neuvěřitelnou rychlostí. Cestou nahoru potkají toho, kdo se cítí stejně dobře a spokojeně – a je ruka v rukávu..."
Závěr: Potenciální partneři stejně jako pečení holubi nám do huby sami prostě nevletí
Dogma č. 4 – není nic pohodlnějšího, než si najít partnera v teple vašeho domova – od stolu v obýváku
Dárky pro své blízké nakupujeme přes internet, domů nám dovezou teplé jídlo, nákup, nebo demižón vína, když na něj dostaneme v deset večer chuť. Důvodů proč opouštět teplo domova máme čím dál méně. I seznamky se nám v tomto směru snaží „vyjít vstříc" a slibují nalezení partnera na pár kliků a bez zvednutí zadku. Jaké je naše překvapení, když se registrujeme u seznamky, ze které nám přijde mail: Jsem Jana, vaše osobní konzultantka a ráda bych vás pozvala do naší kanceláře na osobní schůzku, abychom probrali vaše možnosti seznámení... „Jde o přístup, který je v dnešní rychlé, elektronické době spíše výjimečný." vysvětluje osobní konzultantka Jana, která pro Náhodu pracuje od jejího vzniku, tedy čtyři roky. „Myslím si, že většina klientů se schůzkou souhlasí vlastně ze šoku. Jenže když se z jejich virtuální seznamky stane agentura nejen z masa a kostí, ale i se čtyřmi zdmi, kde mohou vidět, jak intenzivně se na jejich budoucnosti pracuje, jsou velmi spokojení."
Závěr: Buďme online, ale chtějme vědět, jak vypadá fyzicky ten, co má ambici změnit náš dosavadní život
Se seznamovacími agenturami je to tak trochu jako s dobrým jídlem. Rádi se dosyta, zdravě a chutně najíme a jsme-li spokojení, nemáme problém nějakou tu kačku utratit. Tam, kde nám jednou nechutnalo, už se nikdy nevrátíme. Kvalitní restaurace naopak doporučujeme svým dobrým známým a na obou stranách vládne spokojenost. A tak nám závěrem dovolte, abychom vám k hledání partnera a kvalitní seznamky popřáli dobrou chuť!
text: Monika Čermínová, foto: Michal Čermín
další články