SEZNAMOVÁNÍ A JEHO ZÁKONITOSTI
Rozhovor s Veronikou Vinterovou o seznamování
Seznamování mezi lidmi má jisté zákonitosti. A to ať už se jedná o seznamování s životním partnerem nebo ať už jde o seznamování se zajímavými inspirativními lidmi. Náhoda se zabývá hledáním těch partnerských vztahů. Našla ale partnera pro seznamování jako takové v oblasti networkingu v podobě majitelky výjimečné agentury Lenky Schánové. Ta pro své večery vedoucí k seznamování našla výjimečný princip - sezve zajímavý mix lidí z různých oborů činností, kteří si vzájemně mohou přinést nový úhel pohledu na obchod, svět i vztahy. Právě proto od jara spolupracujeme a hledáme cesty, jak seznamovat ještě lépe a úspěšněji, ať je za seznámením jakýkoliv důvod. Tentokrát Lenka připravila interview s Veronikou Vinterovou, příště se své role dámy vymění.1. Co vás vedlo k založení seznamky?
Vždycky jsem byla poměrně racionální žena. Také jsem patnáct let pracovala v oblasti privátního bankovnictví ve vyšším managementu. Naučila jsem se ve finančnictví strašně moc a jsem institucím vděčná za leccos,včetně mého manžela, se kterým jsem se potkala v bance a jsem s ním 16 let. Po narození dvou synů jsem zjistila, že mě už úplně neuspokojuje stoupat po kariérním i mzdovém žebříčku a stavět dokola strategie, které se změní dřív, než je stačíte zrealizovat.Chtěla jsem jít do "svého", dělat něco smysluplného a hodnotného, co by mohlo být výjimečné a užitečné. Okolo mne byla spousta kolegů i kamarádů nezadaných a bylo pro ně čím dál tím obtížnější najít partnerský vztah. Chtěla jsem se také soustředit na něco, co je pro život důležité. Setkávala jsem se s celou řadou klientů, kteří byli "za voudou", ale to, co určovalo jejich spokojenost, bylo, zda mají okolo sebe smysluplné vztahy. Každý z nás v konečném důsledku touží a hledá jednu věc a tou je láska.
Tehdy se mi v hlavě zrodila myšlenka založit seznamovací agenturu, která bude k seznamování přistupovat jinak, než jen klasická internetová seznamka. Když mne tato myšlenka napadla poprvé, řekla jsem si, že jsem se já, konzervativní bankéřka, musela zbláznit. Ale už mne to nepustilo a začala jsem myšlenku rozvíjet spolu s lidmi, kteří nezadaným mohli nabídnout osobní posun a rozvoj.
2. Jaké byly začátky při budování vaší společnosti Náhoda? (jaké byly nejtěžší chvíle,
s čím jste zápasila, co jste se při budování společnosti naučila, atd.)
Nejprve jsem vymyslela koncept, ve kterém se agentura zabývá seznamováním s životním partnerem, přípravou klienta na nový partnerský vztah a partnerskou poradnou. Konzultovala jej s lidmi, se kterými jsem měla výborné zkušenosti v oblasti koučování, terapie, stylingu, vizáže, fyzioterapie, sex-koučinku, rodinné terapie, práva...Při hledání životního partnera je dobré vědět, jak se vaše osobnost projevuje v jednotlivých fázích vztahu. S vynikající psychometričkou Barborou Daňkovou, jsme proto vytvořily test osobnosti ušitý na míru seznamování, který klientovi říká, jaká je jeho osobnost, jaké může mít výhody při prvním dojmu, sbližování, seznamování se i soužití. Upozorňuje i na rezervy a zároveň doporučuje, na co si dát pozor.
Těžké bylo vymyslet webový portál, který jsem vytvářela skoro rok. A vlastně je to věc, která je pro mne nejtěžší dodnes.
Oproti práci v instituci máte obrovskou svobodu, můžete vše dělat podle svého. Zároveň se svobodou přichází velká zodpovědnost a to, že se musíte ponořit poměrně hluboko do různých oblastí. V instituci na to máte desítky lidí.
3. Jak se vaše seznamka odlišuje od ostatních?
Seznamování a partnerským vztahům se věnujeme komplexně. 95 % všech seznamek je jen čistě internetových, neřeší klientova témata, jen kontakt s dalšími partnery.My seznamujeme:
• online seznámení - i zde se odlišujeme právě testem osobnosti a tím, že ověřujeme klienty osobně - ověřené profily jsou tedy pravdivé, což je bezpečné především pro ženy
• na seznamovacích akcích - typu minigolf, degustace vína, procházka Prahou, bowling, rychlé rande...
• individuální hledáme partnera na míru - pro lidi, kteří nemohou svůj profil vystavovat na internetu z hlediska jejich postavení (manageři, mediálně známé osobnosti) nebo nemají čas či chuť se dlouze bavit přes internet.
Naše zásadní odlišnost ale je v myšlence, že pokud se chcete opravdu seznámit s vaším životním partnerem, měli byste se cítit dobře, měli byste se mít rádi a zářit.
Dále se pak lišíme tím, že se s nezadaným bavíme o tom, proč tomu tak je, co je možné udělat pro to, aby se jeho šance k seznámení zvýšila.
4. Na jaký typ klientů se zaměřujete? Máte mezi klienty i cizince?
Zaměřujeme se na klienty, kteří hledají životního partnera. Nejčastěji se na nás obracejí dvě věkové kategorie:• 25 až cca 40 let - hledají trvalý partnerský vztah a chtějí založit rodinu a mít děti
• 45 až 65 let - mají za sebou už řadu vztahů, někteří vychovali děti, chtějí najít lásku a aktivního partnera, děti už většinou neočekávají.
Muži nejčastěji využívají služeb hledání partnera na míru, ženy pak oceňují náš program Renesance ženství a VIP členství.
Cizinců máme jen pár, obecně se na ně nijak specificky nezaměřujeme.
5. Měl by podle vás dělat člověk rozdíl, když se seznamuje s obchodními kontakty a se soukromými (potenciálním životním partnerem)?
V obou případech by měl být člověk autentický, takový jaký je, protože stylizace se dřív nebo později provalí. U obchodních kontaktů pak nevidím rozdíl mezi rolí muže a ženy.V případě seznamování s partnerem já preferuji a doporučuji klasický model oslovování - tedy žena zavdá důvod a muž osloví. Podle průzkumu, ve kterém jsme oslovili 1600 respondentů, muži i ženy touží po aktivním partnerovi na podobné úrovni, se kterým funguje chemie. Muži oceňují nejvíce ženskost, atraktivitu a pozitivní přístup k životu. Ženám pak imponuje charismatický gentleman se smyslem pro humor. Nejen z toho usuzuji, že dravá dominantní žena je méně žádoucí, protože muži nedá patřičný prostor.
6. Co podle vás způsobuje, že se lidé aktivní v businessu nemohou seznámit/najít životního partnera?
U mnohých jde jen o nedostatek času a příležitostí. Dřív nebo později v okruhu našich přátel a obchodních známých takové příležitosti k novému seznámení ubývají. Odborník vám tuto cestu k partnerovi usnadní a zefektivní.Úspěšné a aktivní ženy v práci se často velmi dobře pohybují ve světě businessu, musejí být dravé, efektivní, mocné - ale toto jsou typické vlastnosti mužského světa. Pokud se taková žena ocitá v roli ženy - partnerky, milenky, manželky, mohou jí tyto vytříbené charakteristiky být spíš na překážku. Muži touží po ženskosti, jemnosti, souznění. Žena má ale jednu velikou výhodu - pokud se naučí být aktivní, úspěšná, efektivní a v pravé chvíli i jemná, zranitelná a chápající, má vyhráno.
7. Jaké jsou nástrahy seznamování pro lidi na vysokých pozicích?
Vysoce postavení manageři, majitelé firem nebo mediálně známé osoby si nemohou dovolit vystavit svůj profil na běžné internetové seznamce. Mnozí z nich v případě běžného seznámení mohou řešit dilema, proč se s nimi tento partner chtěl seznámit - je to ze zištných nebo jiných důvodů?Právě pro takové klienty jsme připraveni hledat partnera diskrétně a na míru. Máme zkušenosti nejen s managery a majiteli firem, ale i se slavnými osobnostmi a politiky.
8. Jaké jsou nejčastější chyby, které lidé dělají při seznamování?
Pokud chceme najít tu pravou lásku, musíme mít nejprve rádi sami sebe. Nejčastější chyba tedy je, že se chce žena či muž seznámit hned za každou cenu ještě dřív, než si vyřeší zranění z minulého vztahu, než se dá do nejlepší možné kondice (image, psychika...) a před tím, než se cítí dobře. Proč nevyužít vlastní potenciál a nevěnovat se nejprve sám sobě. Na profesi se připravujeme celý život a přijde nám to naprosto přirozené. Partnerským vztahům a sami sobě často takovou pozornost nevěnujeme. Přitom láska je to, po čem touží každý z nás.9. Co byste poradila lidem, kteří se nemohou seznámit, ať je to z časových důvodů, ze stydlivosti nebo nemají dostatek příležitosti?
Neznám lepší radu než obrátit se na osobního konzultanta, všechny ostatní cesty mohou vést také k seznámení, ale pokud chcete najít životního partnera, platí, že štěstí a náhoda přeje připraveným.10. Jaké máte zaručené tipy na seznamování? Jak by člověk měl navázat kontakt?
Žena by měla udělat maximum pro vytvoření co nejlepšího prvního dojmu. Muže musíte nejprve zaujmout, teprve potom můžete také projevit, že jste sečtělá, chytrá, vtipná... Pokud ženu muž zaujme, doporučuji prodloužit oční kontakt, zpomalit pohyby. Když to nezabere, zkusit zaujmout jinak, říci si o ubrousek... Oslovit muže sama je fajn, pokud je to vaše nátura a cítíte se v této roli dobře.Muž nejlépe zaujme ženu vtipem, originalitou, charismatem, což může být výzva. Častým důvodem pro neoslovení ženy je, že se muž bojí odmítnutí. Je dobré si ze seznamování udělat zábavu, nebrat vše až příliš vážně. Užívat si každý okamžik a nad nezdarem mávnout rukou. S mnoha muži probírám, jak některé projevy mohou na ženu působit a snažím se venušanštinu překládat do marsštiny. Pokud mi líčí stejnou schůzku muž a žena, často mám pocit, že ti dva nebyli ani u jednoho kavárenského stolku, ale ani na stejné planetě. Proto pro muže takový pohled od ženy - koučky nebo třeba kamarádky je nesmírně užitečný.
11. Čím se řídíte při seznamování vy osobně? Vyčkáváte, až vás někdo sám osloví nebo se iniciativy ujmete vždy vy?
Já jsem poměrně extrovertní, takže nemám problém ani s oslovením. Snažím se, aby to bylo nápadité a originální. Mám ale raději, pokud se iniciativy ujímá muž, protože pak nemám pocit, že mu beru jeho roli "lovce".12. Na závěr vás poprosím o nějaké motto, myšlenku, citát, kterým se v životě řídíte a proč.
Mám hned 2 oblíbená motta: "Když je žák připraven, učitel se vždycky najde." a"Mějte rádi sami sebe, protože pak je daleko větší šance, že se k vám někdo další přidá."
(Veronika Vinterová - seznamovací kouč a majitelka seznamovací a rozvojové agentury Náhoda, foto Michal Čermín)
další článkyKOŠÍK: 0